i follow..

Saturday, July 9, 2011

cAbIN CrEw..CoULd I??

salam sejahtera semua..moga sihat dan happy slalu

could i??menjadi tanda tanya..ape tugas cabin crew?

Cabin crew ataupun lebih dikenali sebagai flight attendant, FA bukanlah semata-mata dipandang pada paras rupa, kerana tanggungjawab mereka lebih berat iaitu menjamin keselamatan dan keselesaan penumpang pesawat penerbangan komersial mahupun pesawat persendirian. Namun ada tugas lain yang lebih besar tergalas dibahu mereka iaitu mempamerkan indentiti Negara masing-masing. Mascot ?  X Bukanlah !
menjadi cita-cita aku sejak kecil
 Apa yang aku suka pasal FA
cantik, slim-melim tu memang dah tentu-lah ye. Aspek lain yang aku perhatikan dan aku salute habis diorang ini ~ 24 hours smile. Mampu kau? Walaupun melayan karenah passengers yang macam hampeh but diorang still senyum, senyum and senyum.

syarat lulus?
tinggi.aspek utama dalam pemilihan seorang FA dan penampilan walhal dalam syarat da tulis mesti bergaya..FA jugak pentingan bahasa lebih baik kalau pandai banyak bahasa tapi cukup sekadar inggeris dan melayu..mak dan abah?famili shah x penah halang walau ape pon kerjaya shah waima pemandu cukup sekadar halal tapi shah mahukan yang terbaik dan menepati dengan ape citarasa shah dan apa yang shah suka..
siapa sangka
mereka berjaya?yup sangat berjaya..siapa sangka kerjaya FA bertukar kepada bidang seni kerana mereka ada rupa dan gaya.kate lect tucturer shah biar malu janji gaya mutu penampilan tu mesti ada..bergaya gitu..

tapi sekarang?
yup sekarang shah masih belajar ambik diploma tapi kemudian shah akan cuba capai cita-cita shah..mampu ke?kalau x cuba kita tak tahu.so shah akan cuba..dari lepas SPM shah target untuk terus ke akademik MAS mahupon AIS ASIA sebagai trainee FA..tpi tiada keberanian..jadi sekarang shah teruskan dengan diploma dan mohon di akademi atau terus ke degree dan mohon..sekarang diploma shah dalam bidang pengurusan penerbangan dan kalau terus ke degree juga bidang pengurusan penerbangan..kalau umur da expired pon still bley kerja di management atau pelatih..

umpp..sedap jelas terasa..h0h0..actually tu plan kerjaya masa depan shah..itu hanya perancangan mungkin ada halangan dan sebagainya..shah x tahu..

perkongsian::darsa shah




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...