i follow..

Tuesday, October 23, 2012

UMRAH DAN ZIARAH

-ASSALAMUALAIKUM-
SALAM SEJAHTERA BUAT NON-MULIM YA



right-simple question lahh??what is the purpose of this picture IF shah doesn't mention the entry title??kali ni shah cuma nak kongsi pengalaman  shah jalani hidup di kota mekah.

27/6 lalu shah ke mekah untuk menunaikan umrah with my parent.this is the best vacation ever.kata orang vacation untuk dunia tapi intipati dalam vacation tu untuk menunaikan ibadah umrah.syukur everything's going well.and mostly people will ask what i get when i'm there and my answer is you go by yourself than you know the moment over there.


  • bila sampai sana kita terikat pelbagai larangan-tapi sebaliknya larangan itu la yang buat kita kurang dosa berkata-kata(mengumpat)
  • rasa tenang rohani lebih2 lagi bila depan kaabah
  • setiap apa yang kita cakap insyaallah ia terjadi.sebagai contoh kamu cakap..uh pananya hari ni so korang benar akan rasa panas dan sebaliknya.
  • kita akan lebih masa tertumpu pada ibadah-honestly kalau kini dengar azan baru kalut g masjid tapi di sana satu jam sebelum dah bergegas ke masjid.
  • sedikit lawatan tempat bersejarah.makam nabi.arafah dan macam2 lagi.
secara tidak langsung dengan perbuatan pon kita beribadah.apa yang shah boleh cakap tempat terbaik ialah mekah untuk melawat.those yang kaki shopping korang jangan risau CUMA kita tetap pada niat untuk beribadah..abes masa kat masjid spend la masa sikit g shopping.kat sana memang tak terasa mahal..salah satu faktor ialah membeli di tanah suci juga ibadah.the more we spend.more we get..senang cara bnyak korang spend lgi bnyak la rezeki korang.insyaallah..moga diberkati setiap apa kita habeskan kat sana.






sharing the moment is the best thing than you know on how we feel sweet and save there.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...