i follow..

Friday, October 19, 2012

NASIHAT SAYA!!

-pucuk dicita ulam mendatang-
-just nak ucap salam dan selamat datang-


tatkala shah termenung fikirkan masa depan-fikirkan ape yang lecturer membebel yes!!semua tu tepat padat tepu terang legi jelas dan nyata..ape yang kita buat menentukan masa depan mendatang kita samada berjaya atau sebaliknya..kan??

right guys..shah bawak u all dengan contoh terbaik yang paling cepat u all paham. now u all boleh tengok photo kat atas as u all realize that gambar tu been edited ala-ala 90's kan? yes as u all tau now the world moving fast eathier the technologies, mind blowing, construction, education and fashion and so on lah..my dad selalu kisahkan masa susah dia dengan masa sekarang shah..bagai langit dengan bumi la..so now u all dah  mula terfikir kan??


right..as shown in this photo from the 90's..remaja era 20's harus sedar akan perubahan dan peredaran masa sekarang..thus, shah pon sedar entry ni memang as general information tapi  shah harap kita dapat sesuatu dari entry ni akan peredaran masa dengan mentaliti kita.. macam mana orang lama nak pada generasi bangsa muda macam kita ni..they knew us!!

so kat sini shah perlu tegaskan setiap apa yang parent kita pernah nasihat..apa jua yang lecturer kita nashat kita cuba aplikasi kan..sebab mereka ni dah lalui semua benda ni..lagi satu sebab kenapa semua benda ni penting..shah pernah sembang dengan seorang bekas penagih dadah yang sekarang ni kat pusat serenti..kata dia..

'sementara ko muda ni, ko belajar lah rajinII, ko jangan jadi macam aku'
sebab sekarang aku menyesal tak sudah
tak da sapa nak ambik aku kerja walaupon aku dah stop menagih
-ingat pesan aku ni-

dari sini pon kita dah dapat limpahan nasihat yang percaya akan masa depan kita terletak pada niat dan diri kita senderi.bukan sebab dia bekas penagih kita tak perlu dengar cakap dia.bukan semua kataII dia tak boleh pakai.kan?shah pernah baca satu sentences..

"dengarlah nasihat baek walau ia dari seorang pelacur"

banda ni shah dapat dari blogger jugak tapi benda ni adalah nasihat dari Nabi Muhammad S.A.W.. yang telah diolah baik dalam cara baik..




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...