i follow..

Wednesday, October 5, 2011

aLaSaN cOOL kEkaL sOLo

bro bila nak kawin?.bro bila kau nak ada buah hati ney?soalan tu sering kali diajukan kat siapa-siapa yang masih ta berteman.-termasuk la shah-. Tapi kalau shah bersendirian, shah tak perlu risau sebab solo ney bukan perkara buruk. Apabila tiba masanya pasti ada jodoh.kan???meyh shah kongsi sikit alasan2 'cool' kekal solo..dari pandangan shah ok..

first is bebas dan berdikari-kalau time solo, hargai masa terluang pasal da memang bebas! dengan kebebasan yg ada ney boleh buat apa sahaja tanpe perlu fikir pasal buah hati kan?? kite jugak ta payah nak fikir kalau2 lah kene mintak kebenaran. shopping? tengok wayang? and all. bersama kawan dan pelbagai aktiviti lain boleh relax je..
second is jadi seorang kawan yang baik. Tanpa kekasih ney, kite pon bley luangkan asa bersama kawan2 tanpa dikongkong ok dan ta perlu la nak bahagikan masa antara teman ngan kenalan rapat. Semestinya kita bnyak asa berkualiti untuk dihabiskan bersama bukan sahaja dapat mengeratkan lagi hubungan, malah memberi peluang mengenali diri dan ralan2 yang lain. Kita harus menjadi kawan yang baik ok..

ketiga ialah masa yang erkualiti di rumah. Perasaan timbul dilema, bila kita da berpasangan, mesti ibu dan bapa kesunyian tapi bagi yang masih tidak berpunya mesti kita akan meluangkan masa bersama parent kita kan?? Ambil peluang ney walaupon untuk sementara-sementara nak dapat teman-

empat ialah bley cari duit lebih. Peluang ney ta selalunya datang bergolek kan?? so kalau berpacaran gitu mesti banyak masa kita habis untuk buah hati tetapi jika tidak, mesti kite bley buat masa tu untuk buat duit lebih contohnya pekerjaan sambila. Bukan sahaja memberi keuntungan malah bley jumpa ramai kenalan baru dan mungkin juga bley jumpa jodoh dari situ dari membazirkan duit bersama kekasih..betol ke??6t shah siasat.

lima ialah ijmat kos perbelanjaan. So da siasat bagi persoalan no4 tadi kan. Jika la da berpasangan pastinya banyak duit yang harus dilabur terutama sekali bagi lelaki kan??betol ta kaum adam?? kalau na nampak bergaya depan kekasih tu.mesti na berhabis duit dulu tapi berbanding jika masih solo pastinya dpat menjimatkan kos hidup. Duit tu bley buat beli kegunaan sendiri mahupon keluarga tersayang kan?? contohnya nak beli kereta, pakaian , melancong dan sebagainya.

and last is kurang tanggungjawab. Sapa mau tanggungjawab mey bawak kluar anak orang? biase lah bila da ad kekasih ney..beban kat bahu tu makin bertambah la kan termasuklah dari segi masa, wang, ruang, kasih sayang dan sebagainya berbanding kita ney masih single, kita hanya bertanggungjawab pada diri sendiri aje.ta pon dengan keluarga tersayang kan kaum adam??

yang pasti segala keputusan terletak pada tangan sendiri ok dan of kos la ta de pe yang mempengaruhi keputusan korang ok.Walaubagaimanapon korang harus bersedia untuk menarima tanggungjawab lain yang bakal tiba. Tapi apa kan daya.mana mungkin kaum2 adam ney ta mau kawin kan??op kos la nak..buat yang terbaik ok..

daaa...

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...