i follow..

Tuesday, December 13, 2011

PENDAPAT SHAHRUL

[PENDAPAT SHAHRUL]
heyy..hallo hyee semua..what's up guys and girls..peace yaww
hope semua dalam keadaan ok2 jer nak membaca ni . ta mao yang mudi2.shah just ambik peluang ni nak menulis sebab kebelakangan ni just busy dengan activiti dan assignment kolej

ok.lets talk.shah terpanggil untuk memberi komen , pendapat , idea setelah shah baca satu kolum ni dari sebuah majalah takrif terkini lelaki muda maskulin entry bulan paling latest ni la dicember 2011 yang masing cerita pasal penutup tahun.azam tercapai ke belom?

honestly shah buat entry ni just ambil dari buku.tapi bukan lah copy and paste kandungan buku tu tapi shah cuma tambah dari pendapat dan persepsi shah tentang rakyat Malaysia ni..
first ni pasal nota dari editor majalah ni sendiri memang cakap pasal azam tahun ni samada kita tercapai atau belum..tapi shah tertanya-tanya apakah mungkin kalau seorang pemimpin ke? artis ke? atau mana2 pihak penting dalam negara yang umum memandang dan menyokong..adakah mereka ni dapat mencapai atau memberi sesuatu pada rakyat atau umum ni  sampai umum ni berpuas hati??itu kata wakil rakyat..itu kata wakil pemimpin yang nak rakyat maju berlandaskan wawasan 2020.tapi adakah yang tahun ini tercapai??

[RENUNGKAN LAH WAHAI RAKYAT JELATA]
panjang lagi tapi takut jadi isu berbangkit plak..mati dicari polis nanti

Yang kedua ni shah ambil dari majalah sama segmen surat pembaca.bagus lah majalah ni ada segmen sebegini.paling tidak editor dapat tahu apa kemahuan pembaca dan kehendak umum..kan tuan editor??tertarik dengan ajuan soalan sang pembaca ni kat tuan editor kita ni yang nak sangat majalah ni lebih focus kan pada produk tempatan contoh nya public figure atau figura dalam Malaysia sendiri..produk buatan tempatan kereta Proton contohnya..jadi adakah kita dapat selesaikan masalah atau kemelut ni untuk bagi rakyat Malaysia sendiri sama sepaerti berlaku di korea apabila mejoriti rakyat menggunakan kenderaan buatan negara sendiri malahan alat telekomunikasi dari luar sangat rare dinegara itu.

jadi sebagai rakyat Malaysia sendiri shah terpanggil dan terlintas untuk membngkitkan isu ni..haha..polotik suda..tak kot..fikir lah ok kita ni nak jana pendapatan tinggi seisi rumah sekurang-kurangnya 5ribu..kata PM..agar Malaysia jadi negara berpendapatan tinggi maka barulah senang shah nak tukat mata wang..nak jugak melancung negara matawang tinggi macam usa dolar atau paun sterling kan..jimat la sikit.kih3..

[SIMBIL MENYELAM MINUM AIR]


1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...