i follow..

Wednesday, January 5, 2011

PANTANG BTOL!!!

huh..secara jjurnya aku copy n paste je sume ayat ni
klau2 tuan nyer bace hope dye bg pmission la ye..
aku copy ni bcos aku ase mmang ad kne mngena ngan aku..
then post ni pon stu bende sbgai peringatan..
huh..
 
Manusia ni pantang, bagi betis nak peha. 
Bila dah memberi tu x reti-reti nak pulangkan. Saja nak suruh aku jadi kejam, x berhati perut, baru nak buat ke? Aku benci lah kalau nak main ugut-ugut or blackmail orang ke, or aku kuar kan bahasa-bahasa yang xbest. Jangan sampai aku buat camtu, owh yes, aku sangat capable nak buat camtu, cuma aku still waras lagi, and aku ada maruah aku jugak and aku still berperikemanusiaan lagi. Bila kita cakap baik-baik, xpaham, so kena cakap kasar-kasar lah. Dah besar pun namanya, so act and think like an adult too lah. Issh! Payah baik-baik dengan orang ni. Ni lah masalahnya. Xreti mengenang jasa budi orang. Bukan nak kata aku ni nak berkira ke apa, cuma aku ada hak nak mintak, so why not?
 
Now aku pahamlah kenapa mak selalu pesan kat aku jangan bodohkan diri sendiri sebab orang lain lagi-lagi orang yang jenis macam ni, "bukan kita xnak baik dengan orang tu, tapi sebab orang tu xreti mengenang jasa kita lepas apa yang kita buat untuk dia, susah payah untuk dia, tapi tengok lah apa dia buat sekarang, bila dah senang and kaya raya, lupa dah semua, bukan kita mintak duit dia pun, susah sangat ke nak berbuat baik?" See, manusia memang kacang lupakn kulit. Xcakap semua orang, segelintir. Aku harap aku x di golongan orang yang kacang lupakan kulit. Amin.
 
Pengajarannye, stop being an angel, confirm orang pijak kepala.
 
last..again n again..
mintak maaf la klau mrah copy post ni.. 
tpi da copy pon..


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...